אם אתם ממש עכשיו נכנסים לנהל מטבח מוסדי גדול או כל מטבח אחר, בין אם זה תפקיד אליו אתם מגיעים לאחר ניסיון רב בתחום, או שאתם מגשימים חלום ומדובר במסעדה אותה אתם עצמכם פתחתם, אתם בוודאי בהתלהבות של לצאת ולהתחיל לרכוש את כל הציוד שאתם רק יכולים כדי שיהיה לכם את המטבח המפואר, המפנק והיעיל ביותר. אנחנו כמובן בעד שתתחדשו בכל הציוד שיעשה לכם טוב ויעזור לכם לשדרג ולשפר את העסק, אבל חשוב להבין, כי לרכוש מכל הבא ליד לא בהכרח יהיה הדבר הנכון לעשות.
זה לא יהיה הדבר הנכון לעשות לא רק בגלל עלויות שיכולות להיות גבוהות אלא בעיקר כי מטבח מוסדי חייב להיות מתוקתק ופונקציונלי. כלומר, כמה שפחות הסחות דעת, כמה שפחות ציוד שתופס מקום ואין בו שימוש, וכמה שיותר כלים, אפילו הקטנים ביותר, אבל כאלו שיכולים לחסוך זמן יקר.

הנה חלק מהציוד למטבח המוסדי, שלא תמיד חושבים עליו, אך אנחנו ממליצים בחום להצטייד בו:

קוצץ ירקות – נשמע כמו מוצר טריוויאלי אך אתם תופתעו לדעת בכמה מטבחים עדיין עובדים עם הידיים. קוצץ ירקות תעשייתי ולא כזה שרואים, כמובן, בערוץ הקניות ישדרג את המהירות ויהפוך את הביצוע של דברים קטנים (אך גוזלים זמן) לפעולות שלא מרגישים אותם בכלל.

ארון חיטוי לסכינים – ארון חיטוי לסכינים הוא חשוב מאוד בשל הרגישות שיכולה לפגוע בלקוחות שלכם. ברגע שהסכין עובר מבשר לדג, או ההפך, אתם חייבים לבצע חיטוי בין שתי הפעולות.

כפפת הגנה מבד – נשמע מגוחך, אבל זה יכול להיות ההבדל בין עוד יום עבודה מוצלח של הטבחים שלכם לבין ביקור בחדר מיון. כפפת הגנה מבד היא מוצר הכרחי בכל מטבח, וכמובן רצוי כמה שיותר ממנה.

מגנט סכינים – עוד משהו שלא מקדישים לו מחשבה. מגנט סכינים, בתנאי שהעובדים ממושמעים, יחסוך לכם זמן יקר בחיפוש אחרי הסכינים שרק לפני רגע מישהו אחר השתמש בהם.
כמו שאתם רואים, לא חסר ציוד למטבח המוסדי שכדאי לשקול לרכוש. אנחנו כאן כדי לעזור באם יש לכם שאלות נוספות.

שתף ברשתות החברתיות: